T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Havai fişek kullanımı, düğünlerde yapılan araç konvoyları ve düğünlerde silah/kurusıkı silah atılması konuları ile ilgili tüm vatandaşlarımızın bilgilendirilmesi amacı ile açıklama yapılması zorunluluğu hissedilmiştir.
Havai Fişek Kullanımı;
Herhangi bir şenlik, düğün veya özel günlerde havai fişek kullanılabilmesi için eğlenceyi düzenleyen kişi veyahut kurumun, eğlencenin yapılacağı yerin mülki amirliğinden dilekçe ile izin talebinde bulunması, akabinde havai fişek kullanımı ile ilgili yeterlilik belgesi bulunan yetkili kişilerce, havai fişek atılacak yerin çevresinde yanıcı, yakıcı ve patlayıcı madde bulunmayacak şekilde gerekli çevre emniyeti ve güvenliği alındıktan sonra kullanılması gerektiği mevzuatla düzenlenmiştir. İzinsiz yapıldığı tespit edilen havai fişek kullanımının “TCK Madde 170 Genel Güvenliğin Kasten Tehlikeye Sokulması” suçundan adli işleme tabi olduğu yine 5326 Sayılı Kabahatler Kanunu gereğince idari para cezası uygulanabileceği,
Düğünlerde Araç Konvoyları;
Herhangi bir şenlik, düğün veya özel günlerde normal araç trafiğini aksatacak şekilde konvoy yapan, devamlı olarak sol şeridi kapatan, yine konvoy içerisinde dirift ve dirift benzeri trafiği tehlikeye düşürücü hareketlerde bulunan araç sürücülerine “TCK Madde 179/2 Trafik Güvenliğini Tehlikeye Sokma (Tehlikeli Araç Kullanmak)’' maddesince adli olarak işlem yapılabileceğinin ve yine 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanununda devamlı sol şerit ihlali 46/2d maddesince 235 TL, ilgili kanunun makas atma 46/2c maddesince 1002 TL ve dirift yapma 67/1d maddesince 5010 TL idari para cezası uygulanabileceği,
Düğün, Nişan vb. Eğlencelerde Havaya Ateş Açılması;
Herhangi bir şenlik, düğün veya özel günlerde ruhsatlı veya ruhsatsız ateşli silah (tabanca, kurusıkı tabanca, tüfek, pompalı tüfek vb.) ile çevrede korku ve panik yaratacak şekilde havaya ateş eden kişilere “TCK 170 Genel Güvenliğin Kasten Tehlikeye Sokulması- 6136 Sayılı Kanuna Muhalefet” suçlarından adli, ayrıca 5326 Sayılı Kabahatler Kanununun 32. Maddesi “Emre Aykırı Davranış” başlıklı maddesi gereği işlem yapılarak bahse konu suç aletine el konulacağı ayrıca, kurusıkı silah bulunduranlara 5729 Sayılı Ses ve Gaz Fişeği Atabilen Silahlar Hakkında Kanunun 4. maddesince 1294 TL idari para cezası uygulanabileceği,
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.